Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου 2012

Tribes: Ascend


Σίγουρα πολλοί από εσάς δεν συναντούν για πρώτη φορά την λέξη Tribes στο gaming λεξιλόγιό τους. Η ομώνυμη σειρά μας έχει χαρίσει ορισμένους αρκετά αξιόλογους τίτλους στο παρελθόν, με τελευταίο το Tribes: Vengeance της Irrational Games το 2004. Η sci-fi αισθητική, το ομαδικό gameplay, αλλά και η δράση σε υψηλές ταχύτητες, αποτελούν το σήμα κατατεθέν των games αυτών. Χάρη σε αυτά τα στοιχεία κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα δικό τους ύφος και να διαφοροποιηθούν από τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους.

Τα χρόνια πέρασαν, οι καιροί άλλαξαν και η σειρά σιγά-σιγά ξεχάστηκε. Ορισμένα από τα πρωτότυπα στοιχεία της έγιναν καθεστώς στα παιχνίδια του είδους, ενώ άλλα εξαφανίστηκαν από τον χάρτη. Κάποια στιγμή όμως τα δικαιώματα της σειράς απέκτησε η Hi-Rez Studios. Η εν λόγω εταιρεία ανάπτυξης ιδρύθηκε το 2005 και στελεχώνεται από ανθρώπους με εμπειρία στη δημιουργία παιχνιδιών, όπως τα City of Heroes, The Elder Scrolls IV: Oblivion και Call of Duty. Σκοπός των developers είναι η δημιουργία τίτλων υψηλών προδιαγραφών, καθώς και η δωρεάν διάθεσή τους στο κοινό. Για τους γνώστες των MMORPG, είναι η εταιρεία που κρύβεται πίσω απ’ το αμφιλεγόμενο Global Agenda.

Ακολουθώντας λοιπόν αυτή τη λογική και «πατώντας» πάνω στο γρήγορο gameplay των προηγούμενων παιχνιδιών, η Hi-Rez Studios έρχεται μετά από πολύ καιρό να δώσει μία νέα πνοή και μας παραδίδει ένα σύγχρονο game. Το Tribes: Ascend όχι μόνο προχωράει την σειρά ένα βήμα παραπέρα, αλλά συν τοις άλλοις επαναφέρει στο προσκήνιο ένα στυλ FPS που είχαμε καιρό να παίξουμε και μάλιστα στο μοντέλο free-to-play.


Φυλετικές διακρίσεις
Το Tribes: Ascend προσφέρει μια αμιγώς multiplayer εμπειρία. Μην περιμένετε λοιπόν την ύπαρξη κάποιου campaign ή σεναρίου. Ωστόσο η δράση εξελίσσεται στο σύμπαν που περιγράφει η εν λόγω σειρά, με περιβάλλοντα και χαρακτήρες που θα σας θυμίσουν τα παλαιότερα Tribes. Σε πολύ γενικές γραμμές βρίσκεστε στο …υπερβολικά μακρινό μέλλον, μεταξύ 33ου και 40ου μ.Χ. αιώνα. Η αυτοκρατορία των ανθρώπων έχει επεκταθεί σε μακρινούς πλανήτες κι εσείς παίρνετε μέρος στις μάχες μεταξύ των διαφόρων φυλών που έχουν αποστατήσει. Συγκεκριμένα υπάρχουν δύο αντίπαλα στρατόπεδα στο παιχνίδι. Η φυλή Blood Eagle και η Diamond Sword. 

Η αλήθεια είναι πάντως πως η Hi-Rez Studios δεν έχει δώσει καμία ιδιαίτερη πληροφορία σχετικά με το ιστορικό υπόβαθρο του παιχνιδιού, με εξαίρεση τα ονόματα των δύο φυλών, οπότε τα παραπάνω συμπεράσματα είναι κυρίως κατά προσέγγιση. Όπως και να έχει πάντως, η ΜΜΟ δομή του Tribes: Ascend δεν θα σας αφήσει να προβληματιστείτε καθόλου για όλα αυτά, αφού το «ζουμί» της υπόθεσης βρίσκεται αλλού.


Ξεχωριστό στυλ
Αν προσπαθήσετε να συγκρίνετε το Tribes: Ascend με κάποιο άλλο FPS που κυκλοφορεί τον τελευταίο καιρό δύσκολα θα τα καταφέρετε. Ξεχάστε τα συστήματα κάλυψης, τις κινήσεις τακτικής για να πιάσετε τον εχθρό «στον ύπνο» και γενικότερα τον «αυστηρό» ρεαλισμό παιχνιδιών τύπου Battlefield. Ο τίτλος της Hi-Rez Studios είναι μια ένεση φρεσκάδας για το είδος, συνδυασμένη με μια πιο old school προσέγγιση στη δράση.

Εδώ θα συναντήσετε μάχες σε ανοικτούς χώρους με ταχύτητες που …ζαλίζουν και με physics που αψηφούν την βαρύτητα. Το Tribes: Ascend είναι ένα Shooter που βασίζεται τόσο πολύ στο momentum της κίνησής σας ώστε το αποτέλεσμα θυμίζει σχεδόν χορογραφία. Συν τοις άλλοις, η αίσθηση ότι κάθε παίκτης παίζει για την ομάδα, καθιστά κάθε match μια συλλογική προσπάθεια, σαν να συμμετέχετε σε ένα «διαστημικό» άθλημα. Το ιδιαίτερο αυτό gameplay ίσως να ξενίσει ορισμένους αλλά σίγουρα αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση στο χώρο που θα συγκινήσει τους παλαιότερους. 


ΜΜΟ καταστάσεις
Το παιχνίδι περιλαμβάνει τα modes Capture the Flag, Team Deathmatch, Arena Deathmatch, Capture and Hold και Ranked Match, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να παίξουν έως και 32 παίκτες. Να σημειώσουμε πως οι servers του παιχνιδιού «σφύζουν» από ζωή, τουλάχιστον αυτή την περίοδο, επομένως θα βρείτε εύκολα πολύ κόσμο για να παίξετε εφόσον αποφασίσετε να το κατεβάσετε. Εκτός από τους servers των developers υπάρχουν και custom servers διαθέσιμοι, ενώ στα πολύ θετικά συγκαταλέγεται το σχεδόν ανύπαρκτο lag και οι ελάχιστοι χρόνοι αναμονής.

Όσο παίζετε κερδίζετε xp και ανεβαίνετε στις βαθμίδες του συστήματος leveling του παιχνιδιού. Συνολικά υπάρχουν 50 Ranks, όμως λίγο αρνητικό κρίνεται το γεγονός ότι η εξέλιξη γίνεται με αρκετά αργούς ρυθμούς. Υπάρχουν εννέα διαθέσιμα classes για να επιλέξετε, κάθε ένα με ξεχωριστό εξοπλισμό και χαρακτηριστικά. Μπορείτε να επιλέξετε κάποιο class στην αρχή κάθε match, αλλά μπορείτε επίσης να αλλάζετε κατά τη διάρκειά του. Όποτε σκοτώνεστε και πριν κάνετε respawn, το παιχνίδι σας παραπέμπει στο αντίστοιχο μενού επιλογής.

Τα όπλα, το armor και τα perks που έχετε στη διάθεσή σας εξαρτώνται αρχικά από το class της επιλογής σας. Από εκεί και πέρα, όσο παίζετε και κερδίζετε xp μπορείτε να ξεκλειδώσετε νέα όπλα και αντικείμενα ή να αναβαθμίσετε τα ήδη υπάρχοντα. Επίσης, μπορείτε να ενεργοποιήσετε μέχρι και δύο perks για κάθε χαρακτήρα. Αρχικά το παιχνίδι σας προσφέρει τρεις classes (Pathfinder, Soldier και Juggernaut) και τις υπόλοιπες μπορείτε να τις ξεκλειδώσετε σταδιακά όσο παίζετε. Τέλος, για κάθε class υπάρχει μια ένδειξη % ανάλογα με το ποσοστό της εξέλιξής της, με ανώτερο φυσικά το 100%.

Επειδή όμως ένας free-to-play τίτλος εμπεριέχει πάντα τις προαιρετικές πληρωμές, μπορείτε έναντι πραγματικών χρημάτων να αποκτήσετε Tribes Gold, την επίσημη νομισματική μονάδα του παιχνιδιού. Με αυτά μπορείτε να αγοράσετε άμεσα όλα τα πακέτα χαρακτήρων όπως και όλα τα upgrades, καθώς και διάφορα boosters τα οποία διπλασιάζουν το xp που κερδίζετε. Από τη στιγμή που θα αγοράσετε έστω και για μία φορά Tribes Gold, αποκτάτε VIP status, το οποίο είναι μόνιμο και αυξάνει τον ρυθμό που κερδίζετε xp κατά 50%. Με αυτό τον τρόπο προφανώς η Hi-Rez Studios προσπαθεί να βγάλει κάποιο κέρδος με ορισμένες ομολογουμένως δελεαστικές προσφορές.


Κυνηγάτε αλλήλους
Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά τα διαθέσιμα game modes. Το Team Deathmatch είναι το γνωστό mode αλλά με μια σημαντική προσθήκη. Υπάρχει μια σημαία η οποία χαρίζει στην ομάδα που την έχει στην κατοχή της το εξής bonus: κάθε kill των παικτών της μετράει για δύο. Την σημαία αυτή μπορεί να την κουβαλήσει οποιοσδήποτε από τους παίκτες και την χάνει εάν σκοτωθεί. Σε αυτή τη περίπτωση η σημαία πέφτει στο έδαφος και την αρπάζει όποιος προλάβει.

Εάν καταφέρετε να την πάρετε κερδίζετε πόντους για το χρονικό διάστημα που την κρατάτε. Βεβαίως το να διατηρήσετε την κατοχή της δεν είναι τόσο απλό, αφού θα σας κυνηγάει σχεδόν όλη η αντίπαλη ομάδα. Φυσικά μην σας περάσει καν από το μυαλό να κρυφτείτε, αφού υπάρχει μια συνεχής ένδειξη στις οθόνες των παικτών για τη θέση της σημαίας. Η μόνη λύση είναι και εδώ η συνεχής κίνηση. Αντιλαμβάνεστε ότι το αποτέλεσμα είναι πολύ διασκεδαστικό, καθώς όλοι οι παίκτες προσπαθούν εκτός από το να σκοτώσουν, να διασφαλίσουν παράλληλα την κατοχή της πολυπόθητης σημαίας.


Όλα για τη σημαία μου
Στη συνέχεια έχουμε το πάντα κλασικό και αγαπημένο Capture the Flag. Δύο ομάδες, δύο βάσεις, δύο σημαίες και πολλή δράση. Στο Tribes: Ascend το συγκεκριμένο mode είναι απλά απολαυστικό. Τα διαθέσιμα classes του παιχνιδιού εδώ αποκτούν πιο μεγάλη σημασία, αφού τα ξεχωριστά skills του καθενός μπορούν να βοηθήσουν συνολικά την ομάδα. Για παράδειγμα, μπορεί στο Deathmatch να μην έχει μεγάλο νόημα να προτιμήσει κάποιος τον Technician, αλλά εδώ τα turrets που μπορεί να εγκαταστήσει βοηθούν στην αμυντική οχύρωση της βάσης. Σε γενικές γραμμές ο τρόπος παιχνιδιού που μπορείτε να ακολουθήσετε στο Capture the Flag παρουσιάζει μια σχετική ποικιλία που δίνει βάθος στο gameplay και θα σας απασχολήσει σίγουρα για ώρες. Οι ρυθμοί είναι καταιγιστικοί και η δράση ασταμάτητη, με το κάθε class να προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία.

Να αναφέρουμε εδώ πως το παιχνίδι προσφέρει και τρεις τύπους οχημάτων. Αρχικά υπάρχει η «διαστημική» μοτοσυκλέτα Grav Cycle, στην οποία μπορούν να ανέβουν ένας ή δύο παίκτες και ο χειρισμός της γίνεται αποκλειστικά με το mouse. Στη συνέχεια έχουμε το Beowulf το οποίο είναι κάτι σαν τανκ, πάλι για έναν ή δύο παίκτες, ενώ τελευταίο είναι τo ιπτάμενο Shrike. Η αλήθεια είναι ότι αυτά αποτελούν μάλλον το λιγότερο επιτυχημένο κομμάτι του παιχνιδιού καθώς δεν είναι ιδιαιτέρως εύχρηστα ούτε έχουν ενσωματωθεί με σωστό τρόπο στο gameplay. Δεν θα σας χαλάσουν την εμπειρία, αλλά μάλλον δεν θα τα «τιμήσετε» ιδιαίτερα.


Περισσότερα modes
Το Arena Deathmatch είναι ουσιαστικά ένα Deathmatch mode με κάπως διαφοροποιημένους κανόνες για πιο «προχωρημένους», καθώς γίνεται διαθέσιμο από το level 8 κι έπειτα. Εδώ οι χάρτες είναι μικρότεροι και τα matches πιο σύντομα, ενώ η δράση αποκτά ακόμη πιο γρήγορο ρυθμό.

Στο Capture and Hold, όπως περιγράφει και το όνομά του, κάθε ομάδα θα πρέπει να αποκτήσει τον έλεγχο διαφόρων σημείων, ενώ και αυτό το mode «ξεκλειδώνει» από το level 8 και ύστερα. Όπως στο Capture the Flag, έτσι είναι και εδώ, είναι απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ των classes για να πετύχει η ομάδα τον σκοπό της. Οι μάχες που διαδραματίζονται γύρω από τα εν λόγω σημεία συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό παικτών με αποτέλεσμα να γίνεται πραγματικό…μακελειό (χωρίς τον Στέφανο Χίο). Τέλος, τα Ranked Matches προφανώς θα αποτελούν αγώνες κατάταξης, αλλά το «πρωτάθλημα» δεν έχει ξεκινήσει ακόμα κι έτσι το mode αυτό προς το παρόν αναμένεται.


Όταν κοιτάς από ψηλά
Τα δύο trademarks της σειράς επιστρέφουν και ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για το ιλιγγιώδες ύφος του παιχνιδιού. Φυσικά μιλάμε για τα jetpacks και τα skiis. Τα πρώτα επιτρέπουν στους χαρακτήρες σας να πετάνε στον αέρα για ορισμένο χρόνο. Κάτω αριστερά στο HUD υπάρχει μια μπάρα που υποδεικνύει την διάρκεια του jetpack η οποία φυσικά αδειάζει ενώ το χρησιμοποιείτε, όμως γεμίζει αρκετά γρήγορα όσο βρίσκεστε στο έδαφος. Έτσι, τελικά σχεδόν τη μισή διάρκεια των matches, θα την περνάτε στον αέρα.

Τα skiis για όσους δεν τα γνωρίζουν από παλιά, είναι δύο προωθητές που βρίσκονται στα πόδια των παικτών. Χάρη σε αυτά αποκτάτε επιπλέον επιτάχυνση σχεδόν «γλιστρώντας» πάνω στις επικλινείς επιφάνειες των maps. Μπορείτε, χρησιμοποιώντας τα με σωστό συγχρονισμό, να αξιοποιήσετε το ανάγλυφο του εδάφους και να αποκτήσετε πραγματικά μεγάλη τελική ταχύτητα καθώς κινείστε.

Για ακόμη πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα μπορείτε να συνδυάσετε τα skiis με το jetpack σας. Όπου υπάρχει κάποια κοίλη επιφάνεια, κοινώς μια γούβα, μπορείτε να χρησιμοποιήστε να skiis καθώς κατεβαίνετε από την μία πλευρά. Φτάνοντας στην κορυφή της άλλης, αν ενεργοποιήσετε το jetpack τη σωστή χρονική στιγμή θα εκσφενδονιστείτε κυριολεκτικά στον αέρα με μεγάλη ταχύτητα. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως το Tribes: Ascend προσφέρει πραγματικά ένα ξεχωριστό μοτίβο κίνησης στο χώρο.

Όλα τα παραπάνω βεβαίως δεν θα είχαν νόημα αν υπήρχε προβληματικός χειρισμός. Ωστόσο το παιχνίδι παίρνει άριστα σε αυτό τον τομέα. Ακολουθώντας την κλασική FPS συνταγή με mouse και πληκτρολόγιο η ανταπόκριση είναι άψογη. Οι συνδυασμοί των πλήκτρων για την κίνησή σας είναι απλοί στην εφαρμογή τους και δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα. Με το space ενεργοποιείτε τα skiis, ενώ με δεξί κλικ «πετάγεστε» στον αέρα. Αξίζει εδώ να αναφερθεί η ύπαρξη πλήρως κατατοπιστικών tutorials ώστε να εξασκηθείτε όσο θέλετε.



Έχεις class;
Η δουλειά που έχει γίνει στα εννέα διαθέσιμα classes του παιχνιδιού είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη υπό την έννοια ότι δεν μιλάμε απλά για διαφορετικά skins, αλλά για ουσιαστικές διαφορές με άμεσο αντίκτυπο στο gameplay. Ανάλογα με το armor χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: light, medium και heavy, με διαφορές τόσο στον εξοπλισμό του καθενός όσο και στην ταχύτητα των χαρακτήρων. Εν τέλει προκύπτουν εννέα ξεχωριστές φιλοσοφίες στον τρόπο παιχνιδιού, κάτι που φαίνεται καλύτερα, όπως προαναφέραμε, σε modes όπως το Capture the Flag.

Η γκάμα των διαθέσιμων χαρακτήρων ποικίλλει από τον «stealthy» Infiltrator που μπορεί να γίνει υπό προϋποθέσεις αόρατος και τον Sentinel που είναι ο κλασικός sniper, μέχρι τον all-around και ισορροπημένο Soldier και τον «βαρέων βαρών» Juggernaut. Ύπάρχουν χαρακτήρες για όλα τα γούστα, ενώ για να τους δοκιμάστε και να τους εξελίξετε όλους πραγματικά θα παίζετε το παιχνίδι με τις ώρες.


Είσαι ένα πιστόλι που με σημαδεύει
Κάθε χαρακτήρας μπορεί να κουβαλήσει μέχρι δύο όπλα συν χειροβομβίδες, ενώ διαθέτει μια πολύ ισχυρή melee attack. Κάπου εδώ κρύβεται και το πιο ζόρικο κομμάτι του τίτλου που δεν είναι άλλο από την χρήση των όπλων σας και φυσικά το σημάδι σε συνδυασμό με τους πολύ γρήγορους ρυθμούς του παιχνιδιού.

Οι υψηλές ταχύτητες και ο «ακροβατικός» τόπος μάχης του Tribes: Ascend απαιτούν μια ιδιαίτερη φιλοσοφία έτσι ώστε να καταφέρετε να μην ρίχνετε βολές στο γάμο του καραγκιόζη. Εδώ αποθεώνεται το old-school FPS gameplay που αναφέραμε προηγουμένως και οι παλαιότεροι παίκτες παιχνιδιών όπως Quake 3, Unreal Tournament ή κάποιο από τα προηγούμενα Tribes, θα βρεθούν στο στοιχείο τους.

Για να σημαδέψετε στο Tribes: Ascend πρέπει να υπολογίζετε πάντα την προοπτική της κίνησης του αντιπάλου σας στο χώρο. Όπλα όπως το spinfusor, το οποίο χρησιμοποιεί ένα βλήμα με μορφή δίσκου, προκαλούν μεγάλο damage, αλλά για να πετύχετε θα πρέπει να στοχεύσετε για παράδειγμα το σημείο που θα βρεθεί το σώμα του εχθρού σας όταν θα προσγειωθεί. Με άλλα λόγια, πρέπει πάντα να σκέπτεστε μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου πιο μπροστά από τα δρώμενα, να είστε σε συνεχή εγρήγορση και να έχετε σωστή αντίληψη του χώρου.

Υπάρχουν και όπλα όπως το κλασικό assault rifle που πρέπει να σημαδεύετε κατευθείαν το σώμα του αντιπάλου, αλλά προκαλούν μικρότερο damage. Από ένα σημείο και ύστερα θα ξεκλειδώσετε ορισμένα ενεργειακά όπλα τα οποία θα βρείτε ιδιαίτερα χρήσιμα. Επίσης, μπορείτε να καλέσετε Tactical και Orbital strikes, τα οποία είναι κάτι σαν αεροπορικοί βομβαρδισμοί.

Δεν λείπουν βεβαίως και τα sniper rifles καθώς και οι αγαπημένοι μας «φίλοι» που τα χρησιμοποιούνε. Ωστόσο, το στυλ του παιχνιδιού δεν δίνει τόση δύναμη στην class αυτή κι έτσι τουλάχιστον δεν θα σας σπάσουν τα νεύρα, αν και ομολογουμένως οι snipers στην τελική έκδοση είναι περισσότεροι και βελτιωμένοι από όσους συναντήσαμε στην beta.



 

Απαιτήσεις συστήματος

    Minimum:
    • OS: Windows XP SP2, Windows Vista or Windows 7
    • Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
    • Memory: 2GB (XP), 3GB (Vista, Win7)
    • Hard Disk Space: 10 GB free
    • Video Card: ATI or Nvidia graphics card with 512MB video ram or better and Shader Model 3.0+ support. (ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher).
    • DirectX®: 9.0c
    • Sound: DirectX compatible sound card

 

 

 

 

 

-------------------------------------------------

    Recommended:
    • OS: Windows 7 64-bit
    • Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
    • Memory: 4GB
    • Video Card: ATI or Nvidia graphics card with 1GB video ram or better and Shader Model 3.0+ support (Nvidia GeForce GTX 560+ or ATI Radeon 6950+).

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου